6 Şubat 2025

Gölcük Haberler: Güncel ve Güvenilir Haberler

Ekonomi, spor, teknoloji ve magazinle Gölcük’ün nabzını tutun; güncel ve güvenilir haberlerle dünyayı yakalayın!

İndirim çılgınlığının şikayetleri 60 bine ulaştı

Kasım ayı boyunca devam eden indirimler sona erdi. Şikayetvar, Kasım ayı indirimlerini mercek altına alarak e-ticaret, kargo ve pazaryeri sitelerine ait verilerini açıkladı. Yapılan açıklamaya göre e-ticaret sektörüne son bir ayda 30 bini aşkın şikayet ulaşırken, kargoyla ilgili şikayetlerin sayısı ise 19 bini buldu.

E-Ticarette Şikayetlerin Yüzde 13’ü Şikayetvar Üzerinden Çözüldü

Platformun paylaştığı verilere göre Kasım ayında e-ticaret sektörüyle ilgili toplam 32.454 şikayetin yüzde 13’ü Şikayetvar üzerinden çözüme ulaştı. Pazaryeri sitelerinde ise Kasım ayında toplam 12.053 şikayet platforma ulaştı ve bu şikayetlerin yüzde 10’u Şikayetvar üzerinden çözüldü.

Kargo Şikayetlerinin Yüzde 23’ü Şikayetvar’da Çözüldü

Tüketicilerin başvurduğu referans kaynağı Şikayetvar’a göre, kargo sektörüne Kasım ayında toplam 19.209 şikayet geldi ve bu şikayetlerin yüzde 23’ü platform aracılığıyla çözüme kavuştu.

E-Ticaret Şikayetleri

E-ticaret sektörüyle ilgili gelen şikayetler aşağıdaki şekilde sıralandı:

  • Ürün iptali, iadesi ve değişimiyle ilgili sorunlar,
  • Fiyat ve ödeme problemleri,
  • Ürün kalitesi ve yanıltıcı ürün gönderimi,
  • Teslimat gecikmeleri ve kargo sorunları,
  • Müşteri hizmetleri ve destek eksikliği.

Kargo Şikayetleri

Kargoda en çok şikayet edilen konular aşağıdaki gibidir:

  1. Teslimat gecikmeleri ve kayıp kargolar,
  2. Yanlış veya eksik ürün teslimatı,
  3. Adres bulunamadı ve teslim edilememe sorunları,
  4. Müşteri hizmetleri ile iletişim eksikliği,
  5. Kargo hasarları ve tazminat sorunları.

Pazaryeri Siteleri Şikayetleri

Platformun paylaştığı bilgilere göre, pazaryeri siteleriyle ilgili en çok şikayet edilen konular şunlardır:

  • Yanlış veya kusurlu ürün teslimatı ve iade sorunları,
  • Kargo teslimat gecikmeleri ve yanlış adrese teslimat,
  • Müşteri hizmetleri ile iletişim sorunları,
  • Sipariş iptali ve para iadesi sorunları,
  • Faturasız satış ve yetersiz müşteri hizmetleri.